k

k

, bir kitap okudu
Puan vermedi·80 syf.·
2 saatte okudu
·
2018 50. kitabı
Özdemir Asaf
8.5/10 · 29,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

k

, bir kitabı yarım bıraktı
Ruth Ozeki
7.7/10 · 851 okunma
Puan vermedi·56 syf.··
2018 49. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 07 Haziran 2018 14:19
Timothy olabildiğince sıradan bir çocuktur. Sıradan olmayan tek yanı hortlak ailesinin içinde tek insan olarak yaşamasıdır. Bir Cadılar Bayramı arifesinde tüm hortlak akrabaları bir araya gelir. Tabutlarda yatarlar, valsler yaparlar. Kanatlara, soluk ve soğuk tenlere sahiptirler. Oysa Timothy bir ölümlüdür ve kalbi de atmaktadır. Kısa bir hikaye kitabı olan Eve Dönüş'ü okumak gerçekten keyifliydi. Çünkü hikaye çok şiirsel, akıcı bir dille yazılmıştı. Hem de kitabın içindeki illüstrasyonlar muhteşemdi. Çok kısa sürede okuduğum keyifli bir kitaptı.
Eve DönüşRay Bradbury · İthaki Yayınları · 2013136 okunma

k

, bir kitap okudu
Puan vermedi·56 syf.··
1 saatte okudu
·
2018 49. kitabı
Ray Bradbury
8/10 · 136 okunma
10/10
·247 syf.··
2018 48. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Haziran 2018 11:52
Kitabın son sözünde Neil Gaiman, "Bu kitap bir uyarı. Sahip olduklarımızın değerli olduğuna ve bazen de değer verdiğimiz şeyin kıymetini bilmediğimize dair bir anımsatıcı," diyor. İtfaiyecilerin yangınları söndürdüğü değil de yangın çıkardığı bir zaman. Yakılan şeylerse kitaplar. Çünkü artık insanlar düşünmek, okumak istemiyor. Devlet desen insanların düşüncelerini baltalamaya dünden razı ve bu yüzden itfaiyeciler tüm kitapları yakıyor. Guy Montag da bir itfaiyeci. On, on iki yıldır kitap yakıyor. Ve bir gün karşı evde yaşayan Clarisse adındaki bir genç kızla tanışıyor ve onunla konuştuğundaysa aydınlanma yaşıyor diyebiliriz. Kitap gerçekten nefes kesiciydi. Çok ürkütücü bir havası vardı bence. Mekanik tazılar, tüm duvarları kaplayan televizyonlar, evlerinde kitap bulundurdukları, okudukları için yanan insanlar... Tüm bunlar bana bizim de yıllar sonra böyle korkunç bir hal alabilecek olma ihtimalimizi düşündürttü. İnsanların düşünmek istemiyor oluşu, okumayalım hadi sadece televizyon izleyip arabaları çok hızlı sürelim ve mutlu olalım tarzında bir yaşayışa geçmesi çok üzücüydü. Kitabın yazılış aşaması gerçekten ilginç. Yazar Fahrenheit 451'i yazmadan önce bu konuyla ilgili birçok kısa hikaye yazıyor. Yazarın önsözde bahsettiği şeyse şu: "Montag koştu, ben takip ettim. İşte Montag'ın romanı. Bu romanı benim için yazdığından ötürü ona minnettarım."
Edebiyat
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,4bin okunma