İnsan öleceğini fark etmiyorsa, varoluşunu da yaşayamaz, diye düşündü. Ve bir yandan yaşamın ne kadar harika olduğunu düşünmeden de, ölmek zorunda olduğumuzu düşünmek imkânsız.
Çok merak ederek başladığım bir kitaptı Anna Karenina. Kitap demek haksızlık olur başyapıt demek daha doğru. Eski dönem rus edebiyatına hayranlığım meçhul. O dönemin insanlarını, düşüncelerini bizzat yaşamış gibi hissettim kendimi. Gerek balolara katılmayı gerekse davetlere gitmeyi çok sevdim. Ama en gerçek hissettiğim kitapta, sanki Anna ile birlikte tren seyahatleri oldu. Neredeyse 15 gündür kitapla ayrılmaz bir bağımız oldu. Kitap çok katmanlı ve her katmanı da ayrı ayrı düşüncelerle yazılmış. Her karakter çok derinlemesine duyguları, düşünceleri okuyucuya aktarılmış. Ama tabiki benim favorim Anna oldu her zaman. Hayata bakışı, korkusuzluğu beni kendine hayran bıraktı. Aradan zaman geçse bile tekrardan okuyacağım klasikler arasındaki yerini aldı...
Anna KareninaLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201955,7bin okunma