Peyami Safa ile tanışma kitabım oldu. Uzun zamandır okumak istiyordum. İyi ki böylesine değerli bir yazar ile tanışmışım. Biraz geç tanıştığımı düşünüyorum. Mutlaka diğer kitaplarını da edinip okumak istiyorum. Kitaba gelecek olursam kullandığı dil o kadar beni içine çekti ki, kelimelerin eşsizlikle arka arkaya gelmesi fazlasıyla keyif verdi. Kitapta en beğenimin arasında cansız nesnelere bile öyle üslup kullanarak anlatıyor ki o an şaşırıyorsunuz. En önemlisi de insanların o döneme ait kurduğu diyaloglar ve yaşadığı tek taraflı bir o kadar özel hisler ve duygular. Tam anlamıyla bayıldım!
Meçhul ümitlere inanmadığım an, beni kurtaracak şeyin ne olduğunu bilmek istiyorum. Ümit etmek bile az. Emin olmak ihtiyacın Yalancı istikbalin şüpheli vaatlerine değil, teminatına ve senedine ihtiyacım var.