“Düşkırıklığımızın derecesini,çevremizdeki dünyadan neler bekleyeceğimize ilişkin kavrayışımız,hangi beklentilerimizin normal olduğuna ilişkin deneyimlerimiz belirler.”
Normal ya da anormal olana kim karar verir?Toplum tarafından kabul gören her davranış doğru mudur ya da kabul görmeyip cezalandırılanlar zaman sonra ilahlaştırılınca mı vicdani rahatlama sağlanır? Ve öfkenin en büyük sebebi saf iyimserlik olabilir mi? Felsefenin Tesellisi
“...benim gerçekten de bitik bir adam olduğuma inanmayı hala sürdürecekseniz şayet,en azından benim çok şeye başlamak istediğim için bittiğimi ve her şey olmak istediğim için artık hiçbir şey olmadığımı kabullenmeniz gerekecek.” Koşulsuzca sahiplenilmiş normlara acımasız bir yorum,paçasından çekiştiren her türlü kalıbı silkeleyip atmak isteyen ve daha iyisini aramak için hiçbir kalıba sığmayan bir reddediş. Bitik Adam