Okumaktan zarar gelmez diye başlamak isterim, yazar neden yazdığını ve dağlar yankılandı adlı eserinde izah etmiş bence Nila Wahtadi karakteri üzerinden "Yaratma sürecini, doğası gereği hırsızlıktan farksız bir eylem olarak görüyorum. Güzel bir yazının altını şöyle bir kazın, Mösyö, bir sürü rezillik, şerefsizlik bulursunuz. Yaratmak demek, başkalarının yaşamlarını vahşice yağmalamak, onları bihaber, zoraki katılımcılara dönüştürmek demektir. Onların arzularını, hayallerini çalıyor, kusurlarını acılarını cebe indiriyorsunuz."