Bir ateş vardı.Duvarların üstünde yükseliyor alçalıyordu.Aynada bir başka ateş vardı.Hastalığı kokluyordum.Annemin başına sarılmış bir bezdi hastalık.Saçı yastığın üstünde.Ateş ona erişmedi,ama başında parladı, küpelerinin titrediği başında.
4.Murat devrinde tütün,kahve içtiklerinden dolayı on binlerce insanın boynu vurulmuş…Devirler değiştikçe hükümlerin değiştiği yüzdeyüz…Acaba,bir gün gelip sadece düşündüğünden,mesela evladını sevdiğinden dolayı da insanları mahpusa atacaklar mı?Şimdiden okuma-yazma,tehlikeli,şüpheli sayılmaya başladığına göre,herhalde böyle “yalınkat”,böyle insanlıktan ,şefkatten nasipsiz bir devir pek uzakta olmasa gerek.