Melankolik aşk hikayeleri pek bana göre değildir, hatta ilk başladığımda sıkılacağımı düşündüğüm bir kitaptı.
Fakat Zweig'in ustalığı okurken sizi cezbediyor adeta.
Anlatılan hikayenin trajedisinden, "nasıl da aşklar varmış" tarzında etkilendiğimi söyleyemem. Kendi adıma aşk hikayesi penceresinden ziyade obsesyonun bir hayati ne noktalara taşıyabileceği noktasından baktığımı fark ettim kitaba.
Nitekim Zweig'in duygu yoğunluğunu aktarım başarısından ve insana dair olanı iyi tahlil etmiş olmasından ötürü okunabilecek bir kitap.