Henüz ortaokulda, meraklı bir çocukken okuduğum bu kitap, kafamda determinizm fikirlerinin, ta o zaman, kendiliğinden oluşmasına yardımcı olmuştu.
Birkaç hafta önce okuduğum kitapları bile hatırlamazken, okumamın üzerinden 10 yıldan fazla geçmiş bu kitaptan bir sürü bölüm hala hafızamda.
Bugünkü aklımla okusam, belki de sevmeyeceğim bu kitabı, o gün okumasaydım, bugünkü aklım olmayacaktı. Ne tuhaf?