Mehmet Ali SALIK

Mehmet Ali SALIK
@mhmt1773
Dilenci
Sen, her gün köşe başlarında Yırtık urbanla kirli ellerinle Avuç açan, sefil insan.İnan yok farkımız birbirimizden. Sen belki tüm yaşamınca dilenecek; Beklediğin beş kuruşu biri vermezse, Ötekinden isteyeceksin.Ama ben, tüm yaşamım boyunca Tek bir kez dilendim, Bir acımasız kalbin sevdası ile alevlendim. Öylesine boş öylesine açık kaldı ki elim, Yemin ettim bir daha dilenmeyeceğim... "Victor hugo"
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yaş yirmi bilmem yolun neresi
Keşkelerle kazıldı dünya denen çukur Bir çıkma çabasıydı algılayamadı bu şuur Hep pişmanlıkla yakınan oldu mağdur Öldükten sonra olursun ancak meşhur. Kıymet bilmez bu hayvanlar Yeri gelince olur en üstün varlık insanlar Çıkarcılıkla yoğrulan bir kalpleri var Zengine her yerde torpil var... Yaş yirmi bilmem yolun neresi Kapanan kapıları açıyor zenginin kesesi Fakirin karnı açtır yinede çıkmaz sesi Bu göz şahittir bilir o kafesi... Menfaat peşindedir insan ancak ölümdür sana hediyesi, Gerçeğe örtülmüştür gözündeki perdesi, Kusur arar sende ezip geçmektir tek gayesi, Kusru bulamayınca patavatsızca konuşur kendisi, Yaş yirmi bilmem yolun neresi... #MEHMETALİPEKTAŞ
Ve bir Nazım Hikmet şiiri düğümleniyor boğazımda. “Piraye. Gel sana muhtacım", diyor şair ‘sana muhtacım’. Ve bir Özdemir Asaf şiiri yayılıyor geceye. “Günün en güzel saatleri bunlar, yanımda kal”, diyor şair. 'yanımda kal’. Ve bir Atilla İlhan şiiri dağılıyor içimde. “Ben sana mecburum”, diyor şair. 'sana mecburum’. Gözlerimden akıyor, Cahit Sıtkı'nın dizeleri. “Öldük, ölümden bir şey umarak”, diyor şair. Şair öldü. 'ölümden bir şey umarak’ Kalbimi parçalıyor, Cemal Süreya'nın dizeleri. “Oysa ben senin gözlerinsiz edemem, bilirsin”, diyor şair. 'gözlerinsiz edemem’. Yalnız hissediyorum. Boşluğa itiyor beni, Sabahattin Ali'nin satırları. “Başkalarının oldun mu ? Benimsin diyemediğim”, diyor şair. 'benimsin diyemediğim’. Sonu düşünüyorum, Necip Fazıl'ın bir şiirinde. “Yavaşça dalacağım o kalkılmaz uykuya” diyor şair. Şair dalmışken derin uykuya, ölümü anlattığı dizelerden hayat doğuyor. Ölmemiş şair. 'yavaşça daldığı uykusunda’...
Arkaşım...
Yalanı kendinle çarparsın Doğruyu bulacağını sanırsın Özünde ki gerçeğe bakmasın Ne haldesin arkaşım... Değişen duygularına inanırsın Doğrudan kaçıp yalana kanarsın Bir hiç uğruna kalp kırarsın Ne haldesin arkaşım... Hep bilmişlik havalarındasın Cahiliğinle gerçeği kavrayamazsın Alimi susturduğunu sanırsın Ne haldesin arkaşım... #MehmetAliPektaş
Fakat Allah kahretsin! İnsan anlatmak istiyor albayım, Öyle budalaca bir özleme kapılıyor. Bir yandanda hiç konuşmak istemiyor Tıpkı oyunlarda ki gibi çelişik duyguların altında eziliyor. Fakat benimde sevmeye hakkım yok mu albayım? Yok. Peki albayım. Bende susarım o zaman, Gecekondumda oturur anlaşılmayı beklerim. Fakat albayım, adresimi bilmeden nasıl bulup anlayacaklar? Sorarım size, nasıl kim bilecek benim insanlardan kaçtığımı? Ben ölmek istiyorum sayın albayım, ölmek. Bir yandan da gözucuyla ölümümün nasıl karşılacağını seyretmek istiyorum. Tehlikeli oyunlar oynamak istiyor insan, Bir yandan da kılına zarar gelsin istyemiyor. Küçük oyunlar istemiyorum albayım. Kelimeler, kelimeler albayım, bazı anlamlara gelmiyor…
Sayfa 259