zerreden bütüne, gafilden âlime , cahilden ilim ışığına nasıl dönüyorsa ; tam doğruyu bulmuşken yada yakalıyorken , ipin ucunu kaçırmak insanı üzmez mi ??
umursamazlığın tavan yaptığı cihan harbi diyebileceğim dünya aleminde kalp kırmak , tabir-i caizse yıkıp geçmek , nasılsın bile diyememek veyahut su-i zan da bulunmak ;kul hakkına girmez mi ???