Doğal seçilim kalpsizdir. Bu nedenle, bir özellik doğal seçilim tarafından tercih ediliyorsa onun iyi, doğru veya uygun olması gerektiğini varsaymak (şaşırtıcı sayıda insanın yaptığı gibi) her zaman bir hatadır.
Genellikle bunun tersi doğrudur: doğru olanı yapmak, doğal seçilime karşı çıkmak ve doğanın yanlışlarını düzeltmeye çalışmak demektir.
Evrim teorisi, dünyaya ait birçok kötü şeyi açıklar; kötü şeylerin aslında iyi olduğunu ima etmez ve hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerektiğine dair bir şablon sağlamaz.