Mavi

İçim sıkılıyor.. Avluya çıkıyorum ve parmaklarımı gecenin gergin teninde gezdiriyorum. Hiç ışık yok.. Kimse güneşle tanıştırmayacak beni, Kimse serçelerin şölenine götürmeyecek beni. Uçmayı anımsa, Kuşlar ölümlüdür. Furuğ Ferruhzad
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
İnsanlardan en çok çocukları, Hayvanlardan da atları sevdim. Ve çocuklar hariç Sevmediğim hayvanları bile çoğunuzdan daha yakın buldum kendime. İnsanları sevemedim, tabi kimse bunu mesele yapmadı. Hepinize karşı tektim ve elbette şansım çok azdı. Ben bu savaşı altı - yedi yaşlarımda kaybettim.. Yapacak bir şey yoktu, kitaplara sarıldım. Kırgın değilim hiçbirinize, Dedim ya; ben zaten çoğunuzu sevemedim. Ali Lidar
Ben seni seviyorum ve sanırım toplum buna hazır. Umrumda bile olmaz nükleer denemeler.. Bıraktım Nietzsche’yi, Kant’ı kafam hiç karışık değil. Ruhum en güzel yaşında ve sen yeterince büyüksün, Kitaplarda tanıdığım tüm kadınlardan güzelsin. Ali Lidar
Bütün saadetler mümkündür.. Şu kapının açılması, İçeri girivermen; Bahar, kuşlar, gündüz. Ve bütün dünya Bir an içinde gürültüsüz.. Ziya Osman Saba