"Diğerleriyle ilişkilerimizin bu kadar kaygı meselesi haline gelmesi dünyanın bilinmezliğini yitirmesiyle ilgili. Artık doğanın bilinmezliği ile meşgul değiliz. Bütün derdimiz 'diğerleri'. Çevremiz doğadan, hava durumundan, hastalıklardan, afetlerden, açlıktan oluşmuyor. Çevremiz diğerleriyle ilişkilerimizden oluşuyor. Korkularımız diğerleri artık."
"Yanlış anılar zaman zaman başını ağrıtıyordu. İnsan onların aslında ne olduklarını bildiği sürece önemleri yoktu. Bazı şeyler olmuştu, bazı şeyler olmamıştı."