"Bütün bir âlem Allah'ı tesbih ederken, insanlar olarak ondan gafil olmaktan haya ederiz." dediler. Şakîk-i Belhî'nin dehşetli bir gecede savaş alanında uyurken görüp uyandırdığı bir murabıtla arasında geçen şu konuşma onların cesaretlerine ve Rablerini olan yakınlığı resmeder:
-Böyle bir mekanda nasıl uyuyabiliyorsun?
-Arşın sahibinin,O'ndan başka birinden korktuğumu bilmesinden haya ederim.
Bunları söyleyen sûfi daha sonra başını yere koyup uyumaya devam eder.