Barışma ve bağışlama ,her insanın yapabileceği bir yeti değildir. Kişisel gelişimine önem veren, ruhsal anlamda kendini geliştirmiş bir insanın bağışlama yetisi de mümkküün olacaktır. Çoğu insan "eğer bir kişiye bağışlıyorsam onun bugüne kadar bana yaptığı fiziksel ve psikolojik zararları da kabul etmem gerekiyor "şekliinde bir düşünceye girebilir. Ancak bir insanı bağışlamış olmak, onun haklı olduğunu düşünmek, yaptıklarını kabullenmek ya da yok saymak anlamına gelmez.