Öyke bir betimleme ki hiç bilmesen çakırdikenini sanki gözünün önündeymiş gibi öğreniyorsun. Daha neleri, nereleri... Benzersiz akıcı bir anlatım. Yörenin diline uygun bir tükçe ile yazılmış. Dönemin ağalık sistemine eleştiriler, köylünün devlete, hükümete, eşkiyaya bakışını son derece gerçekci bir şekilde dile getirmiş. İnsanların ölüm korkusunu, mertliğini, huyunu, suyunu hiç bir abartıya yer vermeden okuyucunun önüne koymuş. Döneme çok güzel bir bakış sağlamış. Yazara böyle bir eser verdiği için ne kadar teşekkür etsek azdır.