Cok guzel bir tarihi roman. Kemal tahirin yalin turkcesi bu eserinde kendini oldukca belli etmis. 1290 li yillari anlatan eser ertugrul gaziden, osman ve orhan beyden bahsetmekte. Kemal Tahir Turk toresini, musluman, ortodoks, katolik hristiyan adetlerini o donemin lezzetli hikayeleri ile birlestirip okuyucuya detayli bir anlatimla sunmus. Tarihi roman okumayi seven kisilerin bir an once okumasi gerekir bence. Kitap kalin ancak cok hizli okunuyor okudukca keske daha uzun yazsaydi da bitmeseydi diyeceksiniz.