Bu adamlar muhteşem Müslümanlar gerçekten. Peygamberinin adını devletine veriyor; başka yerde ve zamanda böylesi yok. Bu adamlar Kitap'ı çok iyi anladılar; okumanın ne demek olduğunu, okumanın; Müslümanca bir dünya inşa etmeyi, idrak etmek, kavramak olduğunu; dünyayı kavramak olduğunu, o kavradığınız dünyayı kendi yaşadığınız dünya gibi yaşanabilir bir dünyaya dönüştürebilmeyi anladılar. Yani cennetten iz taşıyan bir dünya inşa etmenin yolunu biz gösterdik tüm dünyaya, bütün Müslümanlara ve bütün insanlığa, Selçuklu'da ve Osmanlı'da.
Osmanlı ise bu işin zirvesi. Emsalsiz bir örneği,
Türkiye ile ilgili, şunu kesinlikle bilmemiz gerekir; Lozan Türkiye'nin tapusu ama İslâm'dan arındırılmış, tarihten uzaklaştırılmış, Batılıların korkulu rüyası olmayacak, yeniden tarih yapacak medeniyet iddialarını kuşanmayacak, laik bir Türkiye'nin Tapusu.
Bu İngiliz sana tapuyu boşuna vermiyor kardeşim, ahmak mısın?