Bu ne ferah, ne temiz anlatımdır böyle.Osman Balcıgil'in kalemine hayran kaldım.Sabahattin Ali, Türk Edebiyatı'na direksiyon kırdırmış, yeni bir soluk getirmiş bir değerimiz.Yaşadığı dönem itibariyle çevresi de çok kıymetli insanlarla doluymuş.Özellikle Nazım Hikmet'in yüreklendirmeleriyle sadece şiir yazmakla kalmamış, roman da yazmış, iyi ki de öyle yapmış.İçimizdeki Şeytan kitabını ara ara tekrar okurum.Geçmişimiz ne kadar büyük kayıplarla dolu, hem de büyük hiçler uğruna.Yazık...Sabahattin Ali, dillere dolaşan dizelerindeki gibi, hiç geri adım atmamış başını öne eğmemiş.Yüreğim burkularak kitabı bitirdim,mutlaka okuyun.
Başın öne eğilmesin
Aldırma gönül aldırma
Ağladığın duyulmasın
Aldırma gönül aldırma