Mérinya

Çünkü bugün insanlar kendilerine bağışlanmış gibi görülen eşitlik, adalet, kardeşlik haklarından tamamıyla yararlanabilecek bir eğitim ve kültür seviyesine yükselememişlerdir . -Efendi ne söylüyorsunuz ! Kendi hukukunu tanır, başkalarınınkine riayet eder bunca âlim , erdemli insan var . -Bunlar daima azınlık kısımdır ki zorba sınıfla cahiller arasında ezilen , rahatsız yaşayan biçarelerdir.Azınlıktan bir şey çıkmaz.Çoğunluğu düzeltmeli.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bu memlekette değerli ve başarılı yaşamak için Türk 'ten başka bir şey olmak gerekiyor .
Erkektir 50 yaşına da gelse daima kendini on sekiz yirmi yaşında bir kız alabilmekte yaradılıştan gelen bir hak sahibi olarak görür .Evet, 60 yaşındaki erkek, 32 kadının kartlıkla itham eder . Ne büyük haksızlık...
Karşıma birkaç sevimsiz tip çıktı , tahammül edilir gibi değillerdi, en katlanılmaz olan da onların sözde dostluk gösterileriydi.
Sayfa 9