İnsan, karşılaştığı küçük şeylerden hangisine, en yönde önem vereceği konusunda iradesini kullanabilir. Eldeki ölçüt, "yarına kalmak" olmalıdır. Eğer bir olaya verdiğimiz değer, yarına kalma ihtimalimizi arttıracaksa önemlidir, arttırmayacaksa önemli değildir. Her şeyin göreceli olduğu bir dünyada kişinin kendini koruması esas olmalıdır.
...
Bir çocuğun sokakta bana gülümsemesi çok önemli bir olaydır. Birisinin bana ters ters bakması ise, düzeltmem gereken bir davranışım varsa önemlidir; ama yapabileceğim bir şey yoksa hiç önemli değildir.
...
Birey, kendini fazla zorlamadan, kısmen de olsa yaşama olumlu gözlerle bakacak şekilde kendini eğitebilir. İnsanın Ram'i, sabit-diski buna müsaittir.