Tutkunun yönlendirdiği suç tehlikelidir ama bir o kadar da doğaldır: Oysa, belli bir koşula bağlı olan cezalandırma için durum farklıdır: Cezalandırma doğallığın değil yararın peşindedir.
Ama —ister Freud’un ister Jung’ın yöntemleriyle olsun— psikanalizden yola çıkmak, psikanalizin kendi verilerini bulmaktan başka bir tehlike yaratabilir mi? Başka bir deyişle, Blake’i Jung’ın ışığıyla aydınlatmak bize, Blake’in niyetlerinden çok Jung’ın kendi kuramı hakkında bilgi vermez mi?