Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Böylelikle, diğerinin sevgisi , nefretinden daha çok korkutur veya daha doğru söylersek her şey nefretin bir versiyonu olarak görülür. Sevilerek , birisi, yapılması söylenmeyen bir yaptırıma maruz kalır.
Eğer birisi kendisinden nefret ediyorsa, diğerinde kendini kaybetmeyi isteyebilir: o zaman diğeri tarafından yutulmuş olma kendisinden bir kaçıştır. Mevcut vakada korkulan, her an korkulacak bir olasılıktır. Sonra gösterilecektir ki , böyle olmakla beraber, bir "an " en çok korkulan ve gayretle kaçılmaya çalışılan, en çok aranan olarak değişebilir .
Reklam
Evren içimizdedir
Üzerine düşünülecek en harika sonsuzluk biçimi size en yakın olanıdır : kendi beyninizdir.
Sayfa 432Kitabı okudu
İnsan, varolduğu günden bu yana sürekli olarak, içinde yaşadığı dünyayı ve evreni tanımaya ve anlamaya çalışmış, ancak bu çabası içinde en az tanıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur.
Sayfa 11 - Metis Yayınları | 25.Baskı 2022Kitabı okuyor
Ve psikanaliz sonuçta Alman Yahudiliğinin bir icadıdır-- belki de Almanları anlama zorunluluğuna bir cevap olarak....
“Benim zamanımda bu antidepresanlar yoktu ama muadilleri vardı. Bromitler, yatıştırıcılar. Tüm hastalarım bunları kullanıyordu. Tüm meslektaşlarım da bunları yazıyordu. Nöroloji kariyerimin en başlarında ben de bunları öneriyordum. Ama hiçbir hastaya fayda etmiyordu. Hiçbiri iyileşmeyle sonuçlanmıyordu. Sizin çok haklı tabirinizle ‘somatik tedavi’, bir mit. Ruhsal bir hastalığı bedensel bir yöntemle çözemezsiniz. Ruhsal hastalıklar yalnızca psikanalizle tedavi edilebilir diğer tüm çabalar başarısızlığa uğramaya mahkûmdur.”
Sayfa 28 - Sigmund Freud
Reklam
Freud kaygının nesnenin kaybına bağlı olduğunu söyler, oysa Lacan eksiğin eksildiği zaman ortaya çıktığını söyler, yani nesnenin ve fazla nesnenin olduğu zaman. Halbuki Aşk Başka'nın aphanisis'ini de, bu aphanisis (kayboluş) ki kesinliği üretir. Yani aşk, nesnelerden muaf tutar ancak o olduğu gibi zaten nesnesizdir. Bizde olmayanı vermeye tekabül eden aşk yoksun halde ilerler, Oysa ki kaygı nesnesiz değildir.
Sayfa 658 - Jacques Lacan'ın Kaygı Semineri'ne Giriş, Jacques-Alan Miller / Zamansız UzamKitabı okuyor
Kadınlar, özellikle eğer güzel bir görünümle büyüdülerse, obje seçimlerinde onlara dayatılan toplumsal kısıtlamaları telafi eden bir çeşit kendiyle mutlu olma duygusu geliştirir. Daha kesin konuşmak gerekirse böyle kadınların, bir erkeğin onlara duyabileceği yoğunlukta yalnızca kendilerini sevebilirler. Üstelik ihtiyaçları da sevmektense sevilmek yönünde yatar; bu koşulu sağlayan erkek onlar için doğru erkek olacaktır. Bu tip kadının insanlığın erotik hayatındaki önemi çoktur. Bu tarz kadınlar, güzel olduklarından dolayı yalnızca estetik sebeplerle değil aynı zamanda ilginç psikolojik faktörlerin kombinasyonu dolayısıyla da erkeklerin en büyük hayranlığı gösterdiği kadınlardır. Zira başka birinin narsisizminin, kendi narsisizminden vazgeçmiş ve obje-sevgisi arayışında olanlar için oldukça çekici olduğu aşikârdır.
Yalnızca hayli uzak bir geçmişe ait acı veren anıları hatırlamakla kalmaz, duygusal bağlamda onlara sıkı sıkıya tutunur, bırakamaz ve onun uğruna elinin altındaki gerçek fırsatları görmezden gelir. Zihnin, hastalığa yol açan travmalara saplanma hâli, nevrozun en belirgin ve önemli özelliğidir.
Sayfa 22
Fıkra şöyle: Pek de dürüst sayılamayacak iki iş adamı, hayli büyük riskler aldıkları girişimleri sayesinde büyük bir servet edinmeyi başarmış, cemiyet hayatında yer edinmenin yollarını aramaktadırlar. İşe yarayabileceğini düşündükleri yöntemlerden biri, şehrin en çok rağbet gören, en pahalı ve eserleriyle nam salmış sanatçılarından birine
Sayfa 39
Reklam
184 syf.
9/10 puan verdi
Bir psikanaliz kitabı... Yoğun içeriğe sahip olduğu halde akıp gidiyor anlatım. Çok seveni de var hiç sevmeyip sıkılanı da... Sebebi ise şu: kitabı size bilmediğiniz bir şey anlatmasını bekleyerek okursanız bu sıkıcı olacaktır. Bildiğiniz ama göz ardı ettiğiniz birçok noktada farkındalık oluşturacak bir kitap. 35 yıl önce kaleme alındığını hesaba katarak okursak daha okunur olacaktır. Hayatınızdan, çevrenizden ve kendinizden çok şey bulacağınız ve altını çizdiğiniz satırlarda gerçekten öyle diye düşüneceğinizden eminim. . Yoğun tempolu romanlar ve bitmeyen konulu kitaplar arasında benim için bir dinlenme durağı oldu. Size de tavsiyemdir
İnsan Olmak
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 201923bin okunma
Eğer birisi kendisinden nefret ediyorsa, diğerinde kendini kaybetmeyi isteyebilir: o zaman diğeri tarafından yutulmuş olma kendisinden bir kaçıştır. Mevcut vakada korkulan, her an korkulacak bir olasılıktır. Sonra gösterilecektir ki , böyle olmakla beraber, bir " an" en çok korkulan ve gayretle kaçılmaya çalışılan, en çok aranan olarak değişebilir .
"İnsanın arzusu, Başka'nın arzusudur." Bu ders, "Tinin Fenomenolojisi"nde iki bilincin karşı karşıya gelmesiyle meydana gelen saf prestij savaşının aşk düzleminde nasıl karşılık bulduğuyla sonuçlanır. Lacan bunu tez dilinde şöyle yazar: "Sen istemesen de, ben seni seviyorum." Efendi ve köle diyalektiğinin aşk düzlemine oturtulmuşudur bu. Lacan bunun karşısına gizemli, bilmecemsi, yorumlanabildiği halde yorumlanamaz dediği bir deyişle çıkar. Bu deyişte imkansız vardır ve böylece işin gerçek tarafını işaret eder: "Bilmesem de arzuluyorum seni." Lacan'ın bu formülü anlaşıldığı zaman neden onun bunu karşı konulamaz olarak gördüğünü bir kenara bırakalım ve sadece şunu açığa vuralım: "Bilmesem de arzuluyorum" seni arzunun bilinemezliğini anlatır. Otantik (asıl) arzu, nesnesini ve neden olduğu nesneyi bilmeyen arzudur. Formül ifade edilemez çünkü arzu bastırılmıştır, bilinçdışıdır.
Sayfa 648 - Jacques Lacan'ın Kaygı Semineri'ne Giriş, Jacques-Alan Miller / Zamansız UzamKitabı okuyor
·
Puan vermedi
Freud’u daha önce hiç anlamaya çalışmamış olanlar ya da çalışıp da anlamamış olanlar için öneriyorum. Çünkü bir hayli temel; genel bir izlenim ve bilgi sahibi olmak için bire bir. Okumadan evvel şu bakış aşısında olmanızı temenni ederim: kitap biraz bilgileri, çarpıtmaya müsait şekilde ele almış. Dolayısıyla Freud’u biraz yanlış anlayabilirsiniz. Eleştirel bir bakış açısıyla okumanızı ve başka kaynakları da değerlendirmenizi tavsiye ederim.
Freud’u Anlamak
Freud’u AnlamakMichael D. Kahn · Koridor Yayıncılık · 202240 okunma
Bir insan olarak diğeriyle ilişkide olabilmesi için birinin kendi kimliğinin sağlam bir duyumu gereklidir. Aksi takdirde, herhangi bir ve her ilişki bireyi kimliğini kaybetmekle tehdit eder. Bunun aldığı bir form yutulmadır. Bunda, birey, herhangi biriyle veya şeyle hatta kendisiyle olan o tür bir ilişkinlikten korkar çünkü kendi otonomisinin dengeliliği konusundaki şüphesi, herhangi bir ilişkide otonomi ve kimliğini kaybedebileceği düşüncesiyle onu korkuya maruz bırakır.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.