Siyer tadında roman. İskender Pala'nın kaleminden yine akıcı bir roman. Yazılandan dan ötürü yazının güzel olduğu bir roman. Okurken bir çok yerinde ağladığım, sonuna yaklaşırken hüzünlendiğim ve bitmesine çok ama çok üzüldüğüm nadir kitaplardan bir tanesi. Peygamber Efendimiz'in anlatıldığı her kitap gibi bu roman da muhteşem.
Bir günde okuyup bitirdim. Kısa ama öz anlatımıyla sıkılmadan okunacak kitaplardan kesinlikle tavsiye ederim. Benzer kitaplar çok fazla olsa da her yerde okuyacağımız klişe sözlerden çok daha fazlası diyebilirim.
Cümleler ne de çok şey anlatır insana düzenli derli toplu olmasına da hiç gerek kalmaz. Biraz ordan biraz buradan olsa da olurmuş halbuki... Severek okudum insanı dinlendiren kitaplardan diyebilirim.
Bir İskender Pala klasiği diyebilirim muhteşem bir kitap. Ortadoğu tarihi, bir cinayetle başlayarak çok güzel kurgulanmış. Tarih ve polisiye bir arada. Kesinlikle tavsiye ediyorum...
Ortadoğu kültürü ve medeniyeti; kaybedilmeye çalışılan bir tarih ve medeniyet Hz. İbrahim ekseninde anlatılmış.
Kalbi yaralı olan, hüzün içinde olanların ve hatta olmayanların da illa ki okuması gereken bir kitap... Manevi bir motivasyon kaynağı, doğunun ve batının düşünürlerinin sentezi. Herkesin kütüphanesinde bulunması gereken bir kitap diye düşünüyorum.