Iyi kötü ,dert sefa; insanın kendine göredir,onun zihin ve gönül bakış açısına göredir,görecedir Şah'ım.
Çünkü insan ; ancak kendi mizacına ve kendi bilgisine göre bakar, gerçeği,kendine göre görür.
Kabe bu dunya ne için ise gönüllerde manevi dünya için odur. Âşık yüzü, bu dünyadan geçip, öze dönmüştür, çünkü hakikat bilgisini yalnız gönlünde bulur.
Bu dünyada sonsuzluk özlemi ile yananlar, kendilerini aşmak ,kabuktan geçmek zorundadırlar.