Seda

Seda
@myraphim
Yabancısı olduğum dünyada kendime uygun bir başkasını inşa etmeye çalışıyorum
Uçaklara fısıldayan ruh sondajcısı
7 kütüphaneci puanı
264 okur puanı
Temmuz 2021 tarihinde katıldı
Tatsız tuzsuz
5/10
·480 syf.··
2023 69. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2023 15:53
İlk kitabı sevmemin etkisiyle ikinciyi hevesle bekledim. Maalesef beklentimi karşılamadı. Kitap kötü müydü? Hayır. Ancak rahatsız olduğum birkaç nokta çok fazla bir araya geldi. Açıklayayım. Öncelikle kitabın çevirisinde birtakım donukluklar ve bozukluklar vardı. Bariz, aşırı göze batan durumlar değildi ama ben dikkatli bir okuyucuyum. Özellikle dil konusunda hassasım ve kitabın konusu da ortalamasaysa bu tür şeyler rahatsız ediyor. Gelelim konusuna... Kelsey kendini yeterli görmeyen harika bir kadın. Bu senaryo o kadar klişe olmaya başladı ki yakında kafamı duvarlara vurup patlatacağım. Yeter. Güzelliğinin farkında olmayan ve bunu eziklik hâline getiren insanlar yok. Bir insan hem tanrıça olup hem de "Ama ben yetersizim, ühü" diyorsa o kitap romantizm değil kişisel gelişim kitabı olmalı. JP ise klasik bir çapkın. Tek gecelik ilişki adamı olan ama hayatının aşkıyla karşılaşınca geçmişine tüküren bir adam. Klasik. Daha önceki incelemelerimde belirtmiştim. Konu, olaylar klasik olabilir ama işleniş şekli güzelse benim zevkle okuyacağım kitaplar olur. Bu kitap akıcılık ve yazım açısından ortalamanın altında kalmıştı. Kelsey, JP ile beraber olmak istemiyor. Çünkü teknik olarak patronunun kardeşi ve yaptığı işi denetleyen biri. Doğru bir yaklaşım. Ama JP tam bir tacizci. Bu kafayı gerçekten anlamak zor. Adam yakışıklı ve zengin olunca yapılanlar romantizm mi oluyor arkadaşlar? Kitabın ilk yarısında ciddi bir taciz var. JP, her fırsatta Kelsey'den hoşlanma bahanesiyle kadını sözel olarak taciz ediyor. Yok sen benden hoşlanıyorsun, yok bacaklarının arası benim yerim vs. Ne oluyor be? Bir diğer konu karakterlerin tutarsız düşünceleri. Kelsey, kesinlikle JP ile olmayacağını ve onu "iğrenç" bulduğunu söylüyor. Ardından 50 sayfa sonra "Seni asla iğrenç bulmam," diyor.
Romantik
Birbirimiz İçin YaratılmadıkMeghan Quinn · Ren Kitap · 0434 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Seda

, bir kitap okudu
5/10
·480 syf.··
24 saatte okudu
·
2023 69. kitabı
Meghan Quinn
7.2/10 · 434 okunma
İkilemi Sonuna Kadar Yaşatan Kadın
9/10
·312 syf.··
Beğendi
·
2023 68. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2023 21:32
Reid benim gerçekle bağlantı yazarım. Kitapları tam anlamıyla hayattan parçalar olmasa da öyle hissettirmekte üzerine yok. Oldukça sağlam bir anlatımı var. Bu kitap derinden etkilendiğim ve kimi yerlerde kalbimin sıkıştığı bir deneyim yaşattı. Kitabımız geçmiş-günümüz şeklinde ve kimi yerlerde parça parça olacak şekilde ilerliyor. Emma'nın küçük bir kasabada büyüyerek kendini bulma, tanıma aşamalarını yaşadığı sırada Jesse ve Sam ile tanışıyor. Jesse havalı ve tanınan bir çocukken Sam daha sessiz ve kendine has biri. Emma, Jesse ile hayatını kurarken Jesse'nin helikopterinin düşmesiyle hayatı kaosa sürükleniyor. Aradan geçen yıllarda yavaş yavaş kendini toparlamaya başlıyor ve o sırada Sam ile yeniden karşılaşarak hayatında ikinci bir sayfa açıyor. Ta ki Jesse bir telefonla onu arayıp eve geri dönmeye çalıştığını söyleyene kadar. Yahu bu çok garip bir durum. Çünkü Emma'nın her iki adamla yaşadıkları da oldukça gerçek. Jesse'ye de Sam'e de gerçekten aşık ve doğal olarak bu durumda ne halt edeceğini bilemiyor. Ben bile okurken strese girdim. Kitapları okurken yazarların belli karakterlere uyguladığı tarifeler vardır. O yazım şeklinden kimin başrol kimin totosuna tekme yiyeceğini anlarsınız. Burada hiçbir şey anlayamıyorsunuz. Çünkü Jesse de kral, Sam de kral. İkisi de kızımızı seviyor. İkisi de onunla mutlu olmak istiyorlar. Ve ikisinin de kötü bir yanı yok. İlk sayfalarda olaya girmeye zorlanmıştım çünkü benim için çok ters bir zamana gelen bir kitaptı. Elimde oyalayıp durdum. Ancak hafta sonu vakit bulabildim ve bulduğum gibi de kitabı bitirdim. Kitap Emma'nın yaşadığı olaylarla benim de kalbimi top etti. Islak havluyla dövülmüş gibi oldum. Kimi yerlerde güldüm, içim ısındı. Yazarın başarısı bu işte. Kelimelerle duygularımla oynadı. Ama sevindim. Ben
Hayata Dair
Tek Gerçek AşklarTaylor Jenkins Reid · Yabancı Yayınları · 2023383 okunma
Basmakalıp Dünyaya Kasıntı Karakterler
5/10
·336 syf.··
2023 67. kitabı
Şu zamanlarda merakla ve heyecanla aldığım kitaplar beni hayal kırıklığına uğratıyor. Yalanın Yemini garip bir vaatle başlamıştı. Evsiz bir kadın, nereden fırladığı belli olmayan buz gibi bir adam ve gökten zembille inen bir tutku silsilesi... Böyle okuyunca "Bunu okuyup eğlenirim," diye düşünmüştüm ama kitabın yarısından çoğu Adrian'ın ne kadar dangalak olduğuna yakınmakla geçti. Beyefendi Rus mafyasında bilgi iletişim uzmanı. Hiç öyle süslemeye gerek yoktu biliyor musun sevgili Rina? Bildiğiniz teknik eleman. Bilgi güçtür felsefesini seksi hâle getirmeye çalışmış, doğru da gidiyormuş ama Adrian'ı bencil bir maymun yaptığı için kendisine ısınmak bir yana dişlerimi gıcırtmadan herifi okuyamadım bile. Kadın başrolümüz Winter ise çok saçma bir karakterdi. İlk olarak ne kadar talihsiz ve hayatın tokadını yemiş biri gibi görünse de sonra dengesiz bir tip halini alıyor. Bir an sert ve ne istediğini bilen, demir irade temsili bir kadınken beş dakika sonra "Adrian'ın beni görmesi lazım, ben Lia değilim, ühü ühü," diye kendi kendini yiyen bir yaşam formu oluyor. Hele o sonda geçirdiği değişimi Kafka'nın Dönüşüm'ünde göremezsiniz. Bir süre boyunca "Ne bu be?" diye okuduğum bir kitap oldu. Olay kurgusu saçma sapan seks sahneleriyle kesilmeseydi çok daha iyi olabilirdi. Çünkü o sahneleri çıkarıp olaya biraz daha yatırım yaptığımızda aksiyonu bol, gerilimli bir yapıya bürünebilirdi. Potansiyeli var yani. Ama yok, illa çok seksi adamımız çok zavallı hanımımızla dillere destan yatak maceraları yaşayacak. ... Devamını okur muyum bilmiyorum ancak Lia hakkında kendimce teorilerim vardı ve bazılarında haklı olduğumu düşünüyorum. Adrian malına katlanabilecek gibi olduğumu düşünürsem belki alır okurum ama o zamana kadar insan haklarını benimseyen erkek karakterleri okumayı tercih
Yalanın YeminiRina Kent · Ren Kitap · 20231,572 okunma