Japonya’dan Amerika’ya fakir hayatlarından kurtulmak için hiç tanımadıkları sadece ellerinde fotoğrafları olan Amerikalı erkekler ile evlenmeye giden Japon kadınların dramını anlatıyor.
Amerika’ya vardıklarında kandırıldıklarını anlasalar da artık geri dönme şansları yoktur.
Kitap tek bir hikaye ve kadın üzerine değil hepsi adına yazılmış bir dil kullanıyor.’
’Biz’’ diye başlıyor her cümledeki özne. Kitap bir kolektif duyguyu size çok gerçekçi şekilde geçiriyor.
Güzeli,çirkini,beceriklisi,sakarı,doğuranı,doğrmayanı,işvelisi,mesafelisi,hayalperersti,gerçekçisi,çalışkanı,tembeli……. Hiç birinin yaşadığı acı ve hayal kırıklığı bakımından bir farkının olmadığı, sonucun ‘’Kadın Olmanın Zorluğunu’’ gerçekten çok gerçekçi ve dramatizeden uzak bir dille anlatmış kitap.
Her toplumda, her millette, her dinde kadına yapılan baskı, zulüm ve ayrımcılığın birbirinden hiçbir farkının olmadığını, toplumun ve erkeklerin birleştiği yegane konunun da kadın üzerine kurulan tahakküm olduğunu kanıtlar kitaplardan biri daha diyebilirim...
Körlük kitabına göre okuması daha zor kitap. Olay akışı ve cümle yapısı oldukça karışık. İlk başta insanı yorsa da sonradan alışıyorsunuz. Kısaca seçimlerde şehirde yaşayanların %87 sinin boş oy atması sonucu yaşanan olaylar anlatılıyor. Güç sahibi olmak isteyen siyasilerin ne kadar aşağılık olabileceklerine tanık oluyorsunuz. Kitap halkın iktidarı kendi istediği şekilde yönetme gücünün olduğunu hatırlatıyor bize!!
GörmekJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 202222,9bin okunma