Nev'in

"Bazı insanlar bir şey anlatmak istediklerinde konuşurlar, ba­zılarının bir şey anlatmak için konuşmaya ihtiyaçları yoktur." dedi annem. "Hiçbir şey söylemezsen nasıl konuşursun ki?" diye merakla sordum. "Sözsüz konuşursun. Biz daima sözsüz konuşuyoruz." "Öyleyse kelimeler ne işe yarıyor?" "Çoğu zaman hiçbir şeye. Çoğu zaman da asıl söylemek is­tediklerini gizlemeye ya da bilinmesini istemediklerini saklamaya yararlar." "Peki onlar da konuşuyor mu?" "Sanırım konuşuyorlar. Oturup kahve ve sigara içiyorlar. Ağızlarını hiç açmıyorlar, yine de devamlı konuşuyorlar. Bir­birlerini anlıyorlar, bunun için ağızlarını açmaya ihtiyaçları yok, çünkü saklayacak bir şeyleri yok." "Gerçekten ne konuştuklarını biliyorlar mı?" "Tabii ki." "Ne konuşuyorlar peki?" "Bunu ben bilemem." dedi annem, "Çünkü kelimelerle ko­nuşmuyorlar. Ama onlar biliyorlar."
Reklam

Nev'in

, bir kitap okudu
Puan vermedi·48 syf.·
2022 50. kitabı
Emile Zola
8.3/10 · 5,9bin okunma

Nev'in

, bir kitap okudu
Puan vermedi·572 syf.·
2022 49. kitabı
Victor Hugo
8.5/10 · 42,2bin okunma