Kitabın arka kapağında yazdığı gibi:
Yaşamı intihar girişimleriyle şekillenmiş bir yazardan, ölümün sınır çizgilerine misilleme yapan bir metin...
Hayatını intiharla sonlandırmış bir yazar olan Osamu Dazai' den kendi yaşam öyküsünü dinlemek...
Kitapta yapılan duygu tasvirleri alışılmadıktı ama okuyunca evet işte bu dediğim, içimdeki bazı duyguların ilk kez bu kadar doğrudan yazıya döküldüğünü gördüğüm oldu. O depresyon halini, boşluğa düşmüşlüğü, toplumda yer edinmeye çalışmanın yoruculuğunu yazarla birlikte hissettim. Kitabın ve yazarın sonu çok hazin ama her yaşam öyküsünden alınacak dersler vardır ki bu kadar gerçekçi olanı zor bulunur. Herkese tavsiye ederim.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Saçlarım o gece ağarmaya başladı, her şeye karşı güvenimi kaybettim, insanlardan sonsuza dek kuşkulanmaya başladım. Dünyevi ümitlerimi, sevinçlerimi ve beklentilerimi sonsuza dek yitirdim.