Seni,senden de yakın,yalnız ben tanıyorum,
Sana,seni en sıcak bir ben anlatıyorum.
Kimse varamaz senin ben kadar yakınına;
Çok zamanlar kendimi sanki sen sanıyorum.
Sana seni anlatsam,anlatırım kendimi,
Sende seni ararken kendimi arıyorum.
Özdemir Asaf
Aşk hiç de sizin söylediğiniz basit sempati ve bazen derin olabilen sevgi değildir.O büsbütün başka, bizim tahlil edemediğimiz öyle bir histir ki, nereden geldiğini bilmediğimiz gibi, günün birinde nereye kaçıp gittiğini de bilemeyiz.
"Benim beklediğim aşk başka!" dedi. "O, bütün mantıkların dışında,tarifi imkansız ve mahiyeti bilinmeyen bir şey.Sevmek ve hoşlanmak başka,istemek,bütün ruhuyla,bütün vücuduyla,her şeyiyle istemek başka...Aşk bence bu istemektir.Mukavemet edilmez bir istemek!"