Spoilersız Yorum..
Herkese merhabalaar! Dördüncü Kanat'la geldim.
Bu kitabı geçen yaz okumuştum. 3 ay sürdü bitirmem ama bu kitaptan kaynaklı değil. Çok meşgul olduğumdan kitabı sündürdüm de sündürdüm. O kadar sevmemiştim ki kitaptaki birçok şeyi 3 yıldız vermiştim. İkinci kitabına devam edecektim ama sonra kitaba haksızlık yapmış olabileceğimi düşünüp bu kez yeniden okuma kararı aldım. Tabi bu kadar sündürmeden okuma şartıyla..
Değişen düşüncelerim var evet. Şuna dikkat etmenizi istiyorum, bu bir fantastik seri. Dolayısıyla girilen dünyaya yabancı olarak başlıyoruz o yüzden yazarın bize içeriği aktarabilmesi çok önemli ve bunu çok basit şekilde yapıyor. Eleştirdiğim en önemli yer şurası ki "ölüm" olayı çoook basit. Herkes çok kolay ölebiliyor. Eğitim için gidilen biniciler dünyası bir nevi intihar ama bu o kadar basit olabiliyor ki bu kısımda tutunamadım. Krallık olarak binicilere ihtiyaç var ama daha bölüğe giriş sınavında bile bir çok öğrenci ölüyor. Bu kısmını sevemedim, en azından bu kadar kolay olmamalıydı bence.
Diğer bir mevzu şu, 27 yaşımda okudum ama 16-18 yaşlarımda okusam çok çok daha detayları sorgulamadan keyif alacağıma eminim. Ancak kitap fazlasıyla +18 o yüzden 18 yaş altına öneremiyorum. Kitabı ilk okuduğumda ufak tefek detaylara çok takılmıştım, bu huyum kitaptan aldığım keyfi öldürüyor, o yüzden küçük şeylere çok da takılmadan okuyun. Örneğin ana karakterin düşman olarak gördüğü baş erkek karakterimize olan cinsel çekimini...
Ayrıca eleştirilen diğer konu, kitapta diğer başka serilerden bir sürü esinti görüyorsunuz. Yazar ufak ufak Açlık Oyunları, Harry Potter, Kızıl Kraliçe, Uyumsuz gibi serilerden toplamış da Dördüncü Kanat'ı yazmış gibi hissettiriyor. Bundan çok çok rahatsız olmadım. En nihayetinde fantastik kurgular yaratmak 10-15 yıl