Kitap hakkında hiçbir fikrim yoktu popüler kültür kurbanı olduğundan okumak istemiştim politik bir kitap olmasına çok şaşırdım. Hayvanlar üzerinden Stalin'in yönetimini dile getiren bir başkaldırı kitabıdır. Olan biteni tamamen kabul eden aslında başta her şeyin istedikleri gibi gittiği daha sonralarında işin aslının değiştiği ve bunu fark eden hayvanların korkudan ses çıkaramaması, baş kaldıranın da başına kötü şeylerin geldiğini tek bir kişinin tüm olan bitene karar verdiği, mücadeleler, çok çalışmalar ve sonuç dışında hiçbir şeyin değişmediği aslında değişir gibi görünüp değişmemesi
Başkaldırının hayvanları mutlu ediyor gibi görünmesi ve sonunda her şeyin aynı olduğu sadece karakterler farklı aslında kimse başından beri mutlu değilmiş sadece mecburiyetten bu yola başvurulmuş mecburiyet ve bir önderin rüyası demek daha doğru :) Kitabın sonunda Bay Jones'i yanlarında görmek istemiş de olabilirler kim bilir?
Vee son olarak da kitap sonunda kediden bahsedilmedi acaba kediye ne oldu diye düşünmedim değil :)