Nur Banu

Mülahaza
"il n'y a pas de hors-texte" Metnin dışı yoktur. Ya da metnin dışında hiçbir şey yoktur. Veyahut hiçbir metin beyaz değildir. Hangi çevirisi makul geliyorsa gelsin, Derrida'yı anladığımı hissettiğim saadetlerdeyim. Önce teleolojik bir kozmos ile, ardından algılarımızla, sonra dille ve dolayısıyla metinle sınırlanma. İnsan bir sınırının olduğunun farkında, ama bu sınır ne, onu bulabilmiş değil gibi. Kim tarafından ve niye sınırlandırılır insan? Tanrı, doğa, devlet, insan-lık ya da bizatihi kendisi ile mi? İnsan, düşündükleri, yapabildiklerini kısıtladığı/sınırlandırdığı için acı çekiyor sanki. Ve bence sınır, öteyi hayal etmekten vazgeçemeyen insan aklı. Aklın sınırlı olması ya da sınırlandırması artık aşağılayıcı gelmiyor bana. Dilde, algıda yahut evrende şimdilik hapsolalım, nasılsa akıl onları bünyesine katarak aşacak ve kendine yeni, hiç beklenmedik bir sınır bulacak.
Reklam

Nur Banu

, bir kitap okudu
Puan vermedi·456 syf.·
2019 6. kitabı
Carl Sagan
8.5/10 · 727 okunma
Puan vermedi·144 syf.··
2019 3. kitabı
Üniversitemin felsefe bölümünde de hocalık yapmış olan Adnan Aslan'ın Ortaçağ döneminden Modern döneme değin, tabir-i caizse Doğu ve Batı düşüncesinde Zorunlu Varlık olarak Tanrı'nın varlığını kanıtlama amacını güden tüm argümanları karşılaştırmalı olarak sunduğu bu eserinden ben birçok ders kapsamında çok faydalandım. Bunun dışında, az-çok konuya ve isimlere aşina iseniz zor olmayan bir dili olduğunu ve alan dışı okuyuculara da hitap ettiğini söylemek isterim.
Felsefe
Tanrı'nın Varlığına Dair ArgümanlarAdnan Aslan · İsam Yayınları · 200612 okunma