Sonsöz Mine Urgan’dan; Sineklerin Tanrısı bir çocuk kitabı değildir. Hamlet’i sadece bir öç alma tragedyası ya da Moby Dick’i sadece bir balina öyküsü saymak ne denli yanlışsa, Sineklerin Tanrısı’nı da çocuklar için yazılmış bir serüven romanı saymak o denli yanlıştır. Bana göre kitap alegorik anlatımı sevenler için mükemmel. Ama ben bu tarz kitaplar okumaya alışkın olmadığım için kitabın içine girebilmem çok uzun sürdü, betimlemeler içinde boğuldum. Kitabın ortalarına geldiğimde ancak belirli şeyler bende oturmuştu. Bunun nedeni ilk okumaya başladığımda bildiğin bu çocuk kitabı ya demem de etkili oldu :) Ama kitabı sonradan o kadar çok sevdim ki bitmesin diye bazı bölümleri tekrar tekrar okudum. Sonunda çok çok beğendiğim bir kitap oldu. Sonsöz ile Mine Urgan’da harika bir metin yazmış. Hep okumak istediğim bir kitabı okumanın mutluluğu ile yazıma son veriyorum. Şiddetle tavsiye ediyorum, lütfen kitabı okuyun asla pişman olmazsınız.