"Uzaktan sevmediyseniz birini hiç sevdim demeyin." diyor Cemal Süreya. Uzaktan devam edebiliyorsa bir ilişki; görmeden, dokunamadan, hasretle, orada gerçekten çok büyük bir sevgi ve inanç vardır.
Şu içinde yanıp durduğun ateş, benim ateşim mi? diye sordum, o, Bu yakıta değdi değil mi bu ateş? dedi. Ben, bu ateş ışık mı veriyor isı mı? dedim. O, yaşamının yıllarını veriyor, dedi. Ben de, hepsini mi? Sonsuzluğa kadar mı? Çok karışık bir ülke senin ülken, dedim.