Sinemacılığa sanat, oyunculara da "sanatçı" diyen insanlara hep gülmüşümdür. Rembrandt, Beethoven, Shakespeare ve Rodin sanatçıydı; oyuncularsa bir sektörün işçi karıncalarıdırlar ve para kazanmak için yırtınırlar. Zaten buna "film piyasası" denmesinin nedeni de budur.