Bugüne kadar okuduğum en garip ve rahatsız edici kitaptı diyebilirim.
Bir genel evde geçen olay örgüsü kitabı okuduğum süre boyunca rahatsız olmama neden oldu.
Ama o zamanlar budalanın tekiydim, yaşama alaycı bir gözle bakardım, bana verilen yaşamdan zevk almasını bilmezdim, işte böylece fırsatı kaçırdım ve yaşam elimden kayıverdi.
Ama yaşam benden ve aşkımdan daha güçlüydü, diye mırıldandı Pessoa, bağışla beni Ophelia, ama yazmam gerekiyordu, yalnızca yazmalıydım, başka bir şey yapamazdım, artık bitti.