İnsan ya geleneklere karşı koyup açık ve cesur yaşamalı,yahut da, inandığı bazı kıymetler varsa, onlar için fedakarlık yapmalı. En çirkin şey ikisine birden sahip çıkan mürailiktir. ( iki yüzlülük, samimiyetsizlik, riyakarlık)
Kitap 21 hikayeden oluşuyor. Cinnetin farklı boyutlarını yaşamış “delirmiş” , daha doğrusu başka insanlar tarafından delirtilmiş kadınların hikayesi. Özellikle ilk iki hikayenin çok çarpıcı olduğunu düşünüyorum. Keyifli bir okumaydı.