Bu mesajın ilk kelimesi "oku"dur. Ondan sonra bu dinin ilahı hakkında ilk övgü geliyor: "Rabbuke'l-ekram"( En değerli Rabbin). Niçin en değerli ? "Ellezi alleme bi'l-kalem" ; zira Rab, kalemle öğretendir. Neyi öğretiyor?İnsanın bilmediğini . Dolayısıyla başlangıç, okuma iledir, kutsallık, kalem iledir. Aynı şekilde bu dinin Tanrı'sının en büyük sıfatı insana kalemle öğretmektir.
Bu din, mucizesi "Kitap" olan ve kitabının adı da "okunacak, okunması gereken, okunmaya değer" anlamında Kur'an olan, ilk mesajı "oku" olup Tanrı'sının en büyük övgüsü, "kalemle yazmayı öğreten" kişinin sıfatına olan tek dindir.