İnsan beyni hayatta kalmak için evrimleşmiştir. Gelişmek için değil, atalarımızın ana hedefleri hayatta kalmak ve çoğalmaktır. Yiyecek ve su kıtlığı ve birçok tehlike vardı. Bu yüzden sürekli olarak, tehlikeli hayvanlara ve rakip kılanlara karşı tetikteyiz. Bu nedenle beyinlerimiz olumsuzluk önyargısı geliştirmiştir.