Bir kimse hakkında hiçbir dayanağı olmayan kötü fıkirlere sahip olmak da, konuşmadan yapılan bir gıybet gibidir. İnsanın kalbinde, onun başkası hakkındaki düşüncelerini ve kanaatini olumsuz etkileyen şüpheye de "kalbin gıybeti" denmiştir...
Vakti olanın tek solukta okuyabileceği kısacık, güzel bir kitap. Üç bölümden oluşuyor. Üç adamın hayatını anlatıyor; sahaf, koleksiyoncu ve her işi yapan bir adamın hayatını konu alıyor. Sahaf ve koleksiyoncunun hayatı trajik ama benim ilgimi çeken Anton'un hayatı oldu. Kitapta eleştirdiğim tek nokta ise şu oldu: Çok kısa, evet; ama dipnotlar bir tık fazlaydı.