Birkaç sene önce biraz okuyup durağan ilerlediği için yarım bıraktığım bir kitaptı ve bu sene tekrar şans vermek istedim. O zaman 15 yaşında falandım ve biraz okuyup karmaşık bulmuştum kitabı ama bu sefer öyle olmadı. Başlangıçta durağan ilerledi, sabırla okudum ve daha sonra olay örgüsü gelişmeye başladı ve okuması kolaylaştı benim için.
Fransa' da soyluların yıllarca halka zulüm etmesi sonucunda halkın zamanla kinlenmesi, örgütlenmesi ve uygun koşullarda daha güçlü konuma geçtiğinde suçlu ya da suçlu olduğuna inandığı soylu ya da halkın içinden insanları yargılayıp cezalandırmalarını konu ediniyor. Tabii ki tek bir ceza var, idam...
Romanda geçmişte yazılmış bir mektubun ortaya çıkmasıyla hikaye zirveye ulaşıyor ve oradan sonrası bir çırpıda bitiyor. Gerçekten tahminim dışında şaşırtan bir hikayeyle devam etti ve sonunda da beni fazlasıyla duygulandırdı. Kısaca kitap beni şaşırtmayı da etkilemeyi de başardı. Sadece kitabın her bölümü aynı hızda okunup bitirilecek nitelikte değil bana göre. Bölüm bölüm değişiyor okuma hızı. Siz de daha önce yarım bıraktıysanız ya da hiç okumadıysanız şans vermelisiniz diyebilirim :)