Nur ŞAHİN

Nur ŞAHİN
Kendini yetiştirmeden şefini arayan nesil ekilmeden sulanan fidana benzese gerek.
Türk Dili ve Edebiyatı
Üniversite
Kocaeli
119 okur puanı
Mart 2021 tarihinde katıldı
Puan vermedi·136 syf.··
2021 12. kitabı
"Ah o umut! O hiç sönmeyen ama gerçekleşmeyen korkunç umut!" diyerek başlamak istiyorum bu romanı yorumlamaya. Toprak Ana, içinde tek bir topun, tüfeğin, tankın, savaşın veya çatışmanın olmadığı bir roman. Ama konusu "savaş". Sahi tüm bu kelimeler olmadan savaş nasıl olurdu? Savaşmanın kitabında bu kelimeler olmadan insan kiminle savaşırdı ki? Düşmanla mı? Sanmam. Bir kelime oyunu gibi Savaşı anlatacaksınız ama onunla ilgili tüm kelimeler yasak. Bu romanda Aytmatov o kadar güzel anlatmış ki bunu. Romanın konusuna gelecek olursak, İkinci Dünya Savaşı sırasında savaşta üç oğlunu, kocasını ve gelinini kaybeden bir kadının toprakla yaptığı söyleşi  ve Kırgız halkının gündelik  hayatını ve sorunlarını  dile getiren bir eserdir. Kitap ana karakter ve toprak ananın birbiri ile dertleşmesiyle başlıyor. Çünkü geriye kalan tek kişi topraktır. Herkes gitse de geriye kalan sadece toprak ana olacaktır. Bu kitabı okurken her sayfasında kalbinize inen bir yumruk hissedeceksiniz. O yumruk sana hayatın gerçekliğini hatırlatacak. Acı ve umut birbiri ile girift içinde kitabın sonuna kadar devam decek.ve sona yaklaştıkça şunları söyleyeceğiz içimizden, " Savaş! Savaş! Lanetler olsun sana!." Yazarın dili ve üslubuna değinecek olursam çok anlaşılır ve akıcı. Bir solukta okuyup bitirebileceğiniz eserler içinde. Ve bence herkesin okuyup kendi savaşının ne oldugunu düşündürecek bir eser. Neticede hepimizin hayatta küçük veya büyük bir savaşı yok mudur? Kitapla kalın...
Edebiyat
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202277,9bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"Anası tek başına söyledi: - Ölüm o kadar güç değildir . Unutulmak yamandır. Babası fısıldadı: -Asıl ölüm unutulmaktır. Amcası ilâve etti: -Unutmak da ölmektir. İsa Beğ devam etti: -Hayat birkaç hatıradır. Balâ Hatun bitirdi : -Hayat ölümün başlangıcıdır."
Edebiyat
8/10
·246 syf.··
2021 29. kitabı
"Hepimiz, kaderimizin götürdüğü yoldan, kendi sonumuza doğru gideceğiz. " diyerek başlamak istiyorum bu kitabı yorumlamaya. Atsız'ın okuduğum ilk romanı. Roman ilk sayfalardan itibaren tarihe doğru yola çıkmış bir treni andırıyor. Bir anda trende kendinizi yolculuk ederken bulacaksınız. Gerek dili gerek üslubu çok anlaşılır bir derecede kullanılmış. Olay örgüsü; tarihi, savaşlar, aşk, karakterler hepsi o kadar akıcı bir dil ile anlatılmış ki, bir anda kitabı bitirivermiş bir şekilde buluyorsunuz kendinizi. Tarihi romanlara ilgisi olanlara mükemmel bir eser. Gerçekliği yüksek ama bu gerçekliğin hayal gücü ile kuvvetlendirilmesi okuru adeta içine çekiyor ve Savaşlara götürüyor ve oradaki kılıç seslerini duymanıza yardımcı oluyor. Dedim ya güçlü betimlemesi ile bir yolculuğa çıkıyor, anlara şahit oluyorsunuz. Roman, Osmanlı tarihinde talihsiz ve hayatı en az bilinen İsa Çelebi' nin meçhul bir oğlunun dramını anlatır. Bu çocuğun yaşam sürecinde kendisinin soylu bir hanedandan geldiğini bilmemesi ve yine Osmanlı için kılıç sallaması insanı ne çok üzüyor. Ve romanın bir diğer konularından olan aşk, romanda Deli Kurt, Gökçen adında bir kıza aşık olur. Ancak oba tarafından bu kız büyülü, peri kızı, gözleriyle erkek öldüren olarak tanımlanır ve ondan uzak olması gerektiğini söyler. Bu olaylar çerçevesinde roman ilerler. Ve kitabın başında çıktığınız bu tren yolculuğu sona ererken siz buruk bir gülümseme ile kalırken kaderin götürdüğü yola biraz kızacaksınız. Kitapla kalın.
Edebiyat
Deli KurtHüseyin Nihâl Atsız · Ötüken · 201419,7bin okunma

Nur ŞAHİN

, bir kitap okudu
8/10
·246 syf.··
2021 29. kitabı
Hüseyin Nihâl Atsız
8.8/10 · 19,7bin okunma
"Çocuğa her şeyi öğreten mektep, onu ne kadar düşüncesiz yapabiliyor!"
Edebiyat