Şeytanın insan suretine görünüp iki yardımcısı ile birlikte şehirdeki insanların hayatını mahvetmesini anlatan bir eser. Zaman zaman Ahmet Mithat tarzı anlatımlarla, zaman zaman da güzel tasvirlerle Rusya'nın belirli dönemlerini eleştiren kitap. Kitabın ciltli baskısını almıştım bu baskıya özel mi bilmiyorum ama çok ciddi yazım yanlışları vardı belki bu yazarın kendi üslubundan da kaynaklanıyor olabilir. Ama bir Türkçe öğretmeni olarak gözümü okurken gerçekten çok yordu.
Usta ve MargaritaMihail Bulgakov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202510,1bin okunma
Yaşar Kemal okumayı seviyorum. Her kitabında her konuyu çok güzel anlatıyor. Bu üçlemenin ilk kitabında mübadelenin getirdiği sıkıntıları Yunan halk üzerinden çok güzel bir şekilde anlatıyor. İnsanın gerçekten değerli komşularının olduğunu veya bazı komşularınızın sırf sizin mallarınız için değer verdiğini yurdunu terk etmek zorunda kalan insanların nasıl zorluklar yaşadığını Yunan olanların bile Yunanistan'a gidince nasıl ezildiğini sürükleyici bir şekilde anlatıyor. Tabii her Yaşar Kemal kitabında var olan siyasi bozulmaların ahlaki yoksunlukları Bu kitapta da görebiliyoruz.