"Yüreğimin tam ortasında büyük bir yorgunluk var. Asla olamadığım kişi beni üzüyor, ondan bana kalan anılardan neye olduğunu anlayamadığım bir özlem kabarıyor. Umutlara ve kesin inançlara çarpıp düştüm, benimle birlikte bütün batan güneşler de düştü."
"Çünkü biz, Garp emperyalistlerine karşı, yalnız istiklâl ve hürriyetimizi müdafaa ile iktifa etmiyoruz... Aynı zamanda, Garp emperyalizminin, güçleri ve malûm vasıtalarıyla Türk milletini emperyalizme vasıta olarak kullanmak taleplerine mâni oluyoruz... Bununla bütün insaniyeti hizmet ettiğimize kanıyız!.."