Okuduğum kitablara pek inceleme eklemem genellikle alıntı yaparım ama bu kitabı okuyacaklara bir fikir olsun diye yazayım dedim...
Bu kitabı okumaya başlayın sonra Albert Camusun kim olduğunu araştırın. Felsefesinin ne olduğunu neden hayata bu kadar ilgisiz olduğunu anlayın.
Albert Camus ve Sartre döneminin bir zamanlar iki düşünürü ve arkadaşı olmuşlar ama zamanla düşünce ayrılığına düşmüşlerdir.
Sartrenin kız arkadaşı Camusa tek gecelik ilişki telkif etmiş Camus kabül etmemiştir. Sartre bunu duyunce çok bozulmuş ama teklıfe değil Camusun geri çevirmesine ;;;;;)
Böyle garip adamlar işte
Sartre sıkı bir komunist ve Sovyet destekcisidir. İdealler için insanların önemsiz olduğuna inanmış ve böylelikle Sovyetlerin yaptığı soykırımlara hak kazandırmıştır. Camus ise daha insancıldır.Her ikisi Marksistir ve Tanrısız bir dünyada hayatlarının anlamlarının aramışlardır
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2020137,4bin okunma
Okumayın arkadaş:)
Stefan Zweig okumayın... İçinizi bir hüzünün kaplamasını istemiyorsanız okumayın
Hikayelerdeki kadınlara aşık olmak sonra da ölümlerine kahrolmak istemiyorsanız okumayın
Bir insanın ne kadar dertli bir hayat yaşamasına ve bu yaşamın eserlerine nasıl yansıdığını görmek istemiyorsanız okumayın.
Haa bu kadar uyarıya aldırmayıb okuduysanız "Stefan Zweig bağımlılar kulübüne hoş geldiniz
Artık bütün kitaplarını bitirmeden size huzur yok;)
Amok KoşucusuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2021134,8bin okunma
Büyüklerin günahlarını hep küçükler öder...
Babası nazi olam bir çoçuğun hayatını anlatan bir kitap.
1-2 saate bitire bileceğiniz sürükleyici bir kitap ama modern klasik falan değil.
Bu adam hakkında hiç bir fikir ve merak duymadığım bir konuyu bile bana okutturdu;)
Fransa siyasetinde ismini hiç duymadığınız bir adamın biyografisi gibi dursa da alakası yoktur.
Siyaseti böyle farklı ele alan başka biri de yoktur zaten.
Kitabı bir cümle ile özetlemek gerekirse
Bütün kötülükler başarılı olmak ateşinden değil başarısız olmak korkusundan gelir
Joseph FouchéStefan Zweig · Can Yayınları · 2013887 okunma
Bir erkek bir kadin dilinden böyle yazamaz arkadas:)
Ustadin onunde saygiyla eyilir hurmetlerimi sunarim.
Rahmetli neler cekmis dr boyle seyler yaza biliyor dusunuyor insan.
Kendisinin de intahar ederek hayata gozlerini yummus olmasi daha mantikli geliyor insana eserlerini okudukca
MUKEMMELL