Sultan II. Mahmud'un babası I. Abdülhamid 15 yıllık bir saltanatın ardından vefat etmiştir. Ölüm şekli patetiktir: Ukrayna'daki Özü Kalesinin Rusların eline düştüğünü, kaledeki bütün Türklerin kadın-erkek, yaşlı-çocuk demeden kılıçtan geçirildiğini anlatan Sadrazam arîzasını (raporunu) okurken beyin kanaması geçirmiş ve hayatını kaybetmiştir. Tebaasını koruyamamış olma duygusu Sultanı kahretmiştir. İşte Sultan Mahmud böyle bir karakter yapısındaki babadan doğdu. Sonraki asırlarda tarihimiz, yüz binlerce Türk'ün ölümü karşısında kılı kıpırdamayan devletlülerle dolup taşacaktır.
- Ne diyorsun Hagrid, Kim-Olduğunu-Bilirsin-Sen ölmüş müdür?
- Bir rivayete göre ölmüş. Bana sorarsan aptallığın daniskası. Çünkü içinde ölecek kadar insanlık yoktu.