Eskinin bittiği ama yeninin henüz tam olarak belirlemediği geçiş sürecindeyiz. Uluslararası güç dengesinde 1945 ve 1990 yakın tarihte nasıl bir milatsa 2020'nin de bu şekilde anılacağı anlaşılıyor. Tüm bunlarla ilintili olarak yenilenen dünyada Türkiye'nin yerinin ne olacağına bakmak gerekiyor. Ankara yıkılan eski dünyanın kenar ülkesi olamaya devam mı edecek yoksa "yenilenen" dünyada yeni yerini mi arayacak?
"Türk, kendisini hiçbir zaman beyaz adam kadar iyi bir savaşçı olarak göstermemiş bir düşmandır"
1915 Nisan Gelibolu Çıkarmasından önce bir Kurmay Subayın sözleri
Bu önyargılı ve yanıltıcı gözlem müttefik askerleri muhasımlarının savaşma kalitesi konusunda yanlış değerlendirme yapmaya sevk etmiştir. Gerçekte Türkler Gelibolu'da Almanların iyi liderliği ile ya da Mustafa Kemal'in önderliğinde çok iyi dövüştüler ve İngiliz ve Anzac birliklerinin saygısını kazandılar.
(Savaştan sonra Beyaz Adamın düşüncesini bilmek isterdim)