...
Kadın olmayınca bir erkeğin yaşamının ne verimsiz, ne yağmursuz, ne çorak bir siyah çöl olduğunu bilseniz.
Bunu daha çok erkekler de bilir de sonra unuturlar.
Bir kadının bir erkeğin yaşamına yalnız varlığı ile nasıl şiir ve körpelik verdiğini; ruhu bir yana bıraksa bile yalnız beden içinde nasıl bir koruyucu olduğunu bilseniz.
(Eylül - Mehmet Rauf)
Çocukluğumda okuduğum en iyi kitap belki de. Nedense bu kitabı görünce hüzünleniyorum. Çok şey hatırlatıyor bana. Bir doktorun yükselişi ve düşüşü muhteşem bir şekilde anlatılmıştı. Ben ordaki doktordum. Onunla aynı duyguları yaşadım. Onunla ağladım, güldüm, ameliyata girdim, heyecanlandım. Yıllar geçse de bu kitabı ve etkisini asla unutamam. Durup durup aklıma gelir. Bazen oturur o doktorla sohbet ederim. Bana bu duyguyu yaşatan, bunca etkiyi bırakan nadir kitaplardan..
ŞahikaA. J. Cronin · Kastaş yayınları · 2003172 okunma