Oldi

Oldi
Derinleşsin ben içerledikçe ruhumdaki sakarlık. #42257405
gözlerim gaflete düşmüş sana bakmışsa yine bilirim, hangi füsunkâr bakışından düşecek hasretin sineye yangın gibi, derman yerine. söylemezsin.. gece gündüz dilin olmuş konuşur nice dünyâlara bîgâne güzel, isteme dur ! şu canımdır yine kurban sana, kurban yerine sevdiğim bir pula satmış gibidir dünyâyı keşke herşey gibi terketse şu istiğnayı güzelim başka oyun oynasa hicran yerine Mustafa Tahralı youtu.be/nkxWTiaQNpI?si=...
Reklam
Bugün caminin dışında diyebileceğimiz bölümde Cumayı kıldım. tabiri caizse farzı kılındıktan sonra çıkan cemaatin doluştuğu yerde. Yine aynı genç geldi. Öksürük sesi dışında, ne telefonla ilgilenme ne konuşma hiçbir şey yoktu. Herkes perçeminden tutulmuş gibi genci dinliyordu.

Oldi

@oldi
·
Bu Cuma, namazı kıldırmaya genç bir İmam geldi. Müftülüğün yanındaki camii olduğundan mıdır, eğitim, izleme gibi faaliyetlerden midir bilmiyorum tâbi.. Genç hutbeye çıktığından kitap okuyan birisi olduğu o kadar belliydi ki. Vurgu ve tonlamaları, sesindeki samimiyet, diksiyon; hutbenin de hakkını yemeyerek istifadeliydi. Herkes pür dikkat genci dinliyor, eline telefon alanı görmedim. Herkes şok içinde kala kaldı. Hutbe bitti geçti namazı kıldırmaya. Hayda yine yanık ve samimi bir sesle okumaya başladı. Yine vurgu ve tonlamaları, nağme yapması; Türk musikisi ile kıraat arasındaki yakınlığı ,biraz aşina olan yakalar. Neyse ki genç selâm verdi. Hanım kardeşler buradan sonrasını pek bilmez. Hoca cuma farzında selâm verince camideki bir kısım cemaat son sünneti kılmadan yangından kaçar gibi çıkmaya çalışır camiden. (bunu yargılamak maksadıyla söylemiyorum) Bu kez ve hayatımda ilk kez kimsenin çıkmadığına şahit oldum. Herkes tahiyyata mıhlanmış üstündeki şoku atlatmaya çalışıyordu.
Matematik fiziğe uyarlanabilir miydi? Hayır. Gödel’in Teoremi’ne göre aritmetiğe konu olan doğal sayıların her hangi bir formal sisteminde bir formül vardır ki, bu formül uyarınca sözünü ettiğimiz sistem tutarlıysa önermemiz ne ispat edilebilir, ne de ispatı imkânsız hale getirilebilir. Bu tutarlı sistem sebebiyle önermemizin kabulü de, reddi de imkânsız hale gelir. Yani bilim ilerlediği için dünya daha yaşanılır hale geldi sanmak ahmakçadır. Peki, nasıl oldu da dört yüz yıldır bilim adamları kendi varsayımlarını acımasızca gözümüze soktular? Hayatımız tehlikeye mi girdi? Daha kötü bir şey oldu. Tehlikeyi hayatımız haline soktuk. Kendimizi değil tehlikeyi muhafaza ediyoruz. Yanlışın taçlandırılmasını kınayan bir söylemle karşılaşmıyoruz. İsmet Özel
Social Media'nın yaygınlık kazanmasıyla birlikte "Gündem değiştirme" diye bir kavram girdi hayatımıza. Öyle çetrefilli, öyle çatallı ki. Bir o kadar da saçma. Mesela Ayten'in kedisinin balkondan atlaması, Cevahir'in yasak ırk köpek beslemesine dair gündem değiştirmesi olarak kabul edildikten 1 gün sonra Ayhan'ın oğlağının, Gülsüm ablanın bağına dadanması Ayten'in kedisinin balkondan atlayışını unutturmak için dendi. Yahu çok saçma ve gereksiz bir kavram. Biz kendimize atılan parasal kazık, öç almaklığımız dışında her şeyi zaten unutuyoruz. Yani birilerinin gündemi değiştirmesine gerek yok bir şeyi unutturmak için. Tabiatımız böyle, zaten unutuyoruz. Not: Biraz İngilizce konuştum gündemi değiştirmeden tercüme edebilirsiniz Ramazan hürmetine.
Eleştirdiğin şeyden istifade etmeyeceksin. Teknolojiyi eleştiriyorsun ama teknolojik aletler kullanıyorsun. Yani "Ya bu deveyi güdersin ya da bu diyardan gidersin." Sadede gelelim: Sana bunları söyleyenler develeri önüne katanlar değil çobanlardır. Çünkü onların çobanlık yaparak istifade ettiği şeyden itiraz ederek istifade ediyorsun.